-->

Hello, this is me!

Nur Imroatun Sholihat

Your friend in learning IT audit Digital transformation advocate a-pat-on-your-shoulder storyteller

About me

Hello

I'mNur Imroatun Sholihat

IT Auditor and Storyteller

So I heard you are curious about IT and/or auditing. I'm your go-to buddy in this exciting journey. My typical professional life consists of performing (and studying!) IT audit and managing the award-winning magazine, Auditoria. Armed with a Master's in Digital Transformation from UNSW Sydney, I'm currently wearing multiple hats—ambassador at IIA Indonesia's Young Leader Community, mentor at ISACA Global, Head of Public Relations at MoF-Cybersecurity Community, and trainer at IIA Indonesia. You'll also find me sharing insights on my YouTube channel, speaking at seminars, and crafting content on LinkedIn. Let's connect and dive into the world of IT and auditing together!

experience

IT Auditor

2017-present

IT governance, cybersecurity, application--my daily struggle, seriously :D

Storyteller

2005-present

Writing keeps me sane :)

Content Creator

2020-present

Creating Youtube videos and LinkedIn posts, hopefully useful

IT Officer

2011-2015

performing IT services--sometimes about people forgot to plug their cords, sometimes serious incidents :p

Blog

Showing posts with label islam. Show all posts
Showing posts with label islam. Show all posts

#OzDiaries Part 4: Lighthouse

 

Two months ago, I had my first term break and my Malaysian friends came up with the idea of one day trip to Newcastle. There were many beautiful attractions in that city and the last one we visited was Nobby’s Beach. Although I have visited several beaches in Sydney, this one radiated slightly deeper tranquility. I walked with an empty head through the pathway alongside the shore. There was nothing in my brain but admiration for the scenery. It has been a while since the last time I mindfully looked at the surrounding. Hence, it's safe to say that that evening was quite a memorable walk for me. 

At that moment, Maghrib prayer time arrived. Immediately, my friend and I approached the cold ocean water and performed ablution (wudhu). Using Google’s qibla finder, we figured out that we’d perform our prayer facing the beautiful lighthouse. After finished, we just silently sat and stared at the expanse of sand. The white phare was sparkling from far away. It was such a magical moment where I deeply reflected and thought about life.

During the first month in the Emerald City, I recalled feeling a tad uneasy about performing prayer. At the campus, I shall go search for a “safe space” to perform it or walk a long way to the religious center. To perform ablution, I needed to lift my legs to the sink, which made me worried to be perceived as weird. I remember feeling rather jittered when I perform prayer in public spaces, uncomfortable with people's stares. Everything was a brand new feeling for me who can perform it with no hassle back in Indonesia.

Later I remembered a conversation I had with my dad back then when I was very young. We had finished performing the Maghrib prayer and sat in the prayer room waiting for Isha time. When the time arrived, I said to him, “Shall I do ablution again? I believe there was nothing that invalidated my ablution but who knows I might forget or something else.”

“What’s so hard about doing an ablution, Im? Even a simple act like ablution is counted and rewarded by Allah. Every effort you put for Allah matters.” He advised. “Therefore, do your best for Allah.”

It reminded me that I should always put my best when it comes to my observance. I shall put aside my excuses and make my best attempt--and in the case where I've already put my best and that’s still much lacking, He is the all-forgiving. However, first, I need to put my best efforts into Him.

I remember one time when I was afraid that people in the street would stare at me praying, I decided to pray sitting. I defended myself that this might be the highest effort I can provide. However, verily that was not me giving my all. Accordingly, it is ironic that I haven’t tried my best yet asking Him to send all the good things to my life. What a shame that I couldn’t even perform the most important ritual properly yet think that I deserve a flowery fate.  

What’s my excuse for not performing prayer properly when even people in the war zone, with disabilities,  in extreme poverty, etc could perform it appropriately? What’s my excuse to feel discouraged to perform prayer in public spaces when even during the period when Prophet and his companions were afraid that they would be attacked, they still performed it one after the other? Where is my gratefulness for this perfectly-functioned body, decent life, and peaceful situation? 

I stared at the beautiful beacon, with the peaceful calming sound of the beach in my ears and tears covered my eyes. As a woman full of excuses ‘’I don’t think I can”, “Shall I take the easy road?”, and “No need to put more effort as this is also acceptable”, I reflected on this mistake of mine. As a Muslim, I know I thoroughly lacked perseverance. I had too many sins that might put me in a position of not deserving anything good. Nevertheless, He still bestowed me His mercy and favors. 

Lost track of time, the sky gradually turned black. My heart felt warm on this cold seashore due to the thankfulness for this experience of becoming a minority. I appreciated how my love for Allah has grown through difficult times. I stared again at the radiant lighthouse, this time with a smile. As the lighthouse guides mariners, thank You for always guiding me. Alhamdulillah.


Love,

iim

NANTI ADA REZEKINYA

source: thewarsan.com

Manusia tidak akan pernah sepenuhnya memahami konsep rezeki. Sebagiannya adalah hal yang terjelaskan sedangkan sebagian lainnya adalah misteri. Dalam cara bekerja takdir yang misterius itu, percaya saja bahwa nanti akan ada rezeki untuk mimpi-mimpimu.

 

Beberapa hari yang lalu, seorang sahabat bercerita bahwa dia ingin sekali mendapatkan sertifikasi CIA. Bagi sebagian besar orang di dunia audit internal, memiliki gelar Certified Internal Auditor (CIA) memang adalah harapan yang disimpan dalam hati untuk suatu saat diperjuangkan. Tidak terhitung berapa kali orang-orang menyapa saya di LinkedIn maupun blog untuk menceritakan impian ini (dan saya tersenyum turut mendoakan). 


“Tapi ujiannya aja mahal banget. Uangnya dari mana ya,” ujarnya lirih di seberang telepon.

 

THIS TOO IS ALLAH’S DECISION

(For Bahasa version, please scroll down. | Versi bahasa Indonesia tersedia di bawah.)

source: weheartit.com

Manifesting “amor fati” (love of fate): an attitude in which one sees everything that happens in one’s life, including suffering and loss, as good or, at the very least, necessary1.

 

“O, Ibrahim! Where are you going leaving us (Hajar and Ismail) on this valley where none and nothing seen?” Hajar repeated her question as Ibrahim didn’t look back at her. “Has Allah ordered you to do so?” Hajar finally changed her question. 


Ibrahim, without turning his body, nodded.

 

“Then He (Allah) will not neglect us.” She said.

 

Many days ago, I suddenly remember a piece of story where Ibrahim AS left Hajar and his son, Ismail, behind in a deserted valley. It was grievous for both Ibrahim and his wife but the two earnestly believed in Allah’s decree. Ibrahim steadily continued his steps away and Hajar serenely stayed. Whenever I feel down, I tend to think that Allah neglects me (seriously I know He doesn’t but there are days where my mind gets blurry because of the adversity I go through. Pardon me, Allah). And what made me feel that somebody slapped my face is that story above-mentioned: Allah will not neglect me. Allah will never abandon his servants. (A similar story is around the Hudaibiyyah Treaty where Prophet Muhammad PBUH said: "I’m the messenger of Allah and He will never neglect me forever").

 

This particular family has taught me to have full confidence in Allah’s will. And by full confidence I mean, even when the order to slaughter Ismail came, both the dad and son instantly nodded. Even though they couldn’t decipher the meaning behind the command, they weren't in doubt about obediently doing it. It feels so unnatural to see humans wholeheartedly give in to whatever fate befalls but this family is exemplary. They served as an example of the peace of mind to every predestination. Not because it didn’t torture their hearts but they had faith in His wisdom to put them in such a situation. They were at ease because they knew for whatever happened in this universe, The Wisest One decided it for them.

 

In the philosophy world, we know the term “amor fati” and Islam has “ridho (be pleased) to Allah’s will”. Those two phrases exude the same vibe: feeling entirely content with fate. That even if you can choose your own fate, you still want the exact same one as what had been decided. Talking about amor fati, Friedrich Nietzs stated: that someone wants nothing to be different, not forward, not backward, not in all eternity. Someone still wants their settled fate even if they have the right to pick it by themselves. That one does not just accept Allah’s decision, he/she respects it. It’s not that they passively surrender to life (aDaily Stoic said: acceptance isn't passive), they actively love itIt’s not succumbing--it’s embracing life even if it’s not what they've dreamed. 

 

It's common knowledge that everyone wants (only) a good fate. I sincerely want it too. But life works in such an unfathomable way: there are many times life does not go our way. Sometimes good things do not happen even when we thought we deserve them. Favorable results aren’t guaranteed even after we put a lot of effort. Hard work doesn’t always be followed with success as no one can ascertain what you will get. It could be that we are so determined to move forward and still in the same place after a while. We could be kind yet life keeps bringing us down. Life inherently isn’t completely rational and fair. We can’t live peacefully if we keep wanting everything to work our way. So, after putting in our best effort and pray, let Allah handle the rest.

 

And also, rest assured that even though some things won’t work our way, some won’t be disloyal to us. Cherish both :)

 

We all know that the practice of loving fate isn’t a walk in the park. I know it sounds so unrealistic to smile at everything in life. But the pains, the failures, the sadness, the tears, the bruises—we can appreciate instead of hate them. I’m not saying that we can easily love those “seemingly” (as we don’t know, maybe what we thought is bad is actually good and vice versa) negative things but we can try. Please give it a try. You know why? Because that way, we can focus on the good things that exist in our days. Because that way, our hearts would feel tranquil as we know that everything happens, maybe it's meant to happen for our good, so we should embrace them warmly. And ultimately, because we know this too is a decision of The One Who Loves You. This too is Allah’s decision. He will never neglect us.


-----


INI JUGA ADALAH KETETAPAN ALLAH


Mewujudkan "amor fati" (cinta terhadap takdir): sikap di mana seseorang melihat segala sesuatu yang terjadi dalam hidupnya, termasuk penderitaan dan kehilangan, sebagai hal yang baik atau setidaknya diperlukan1.

 

"Oh, Ibrahim! Ke mana kamu akan pergi meninggalkan kami (Hajar dan Ismail) di lembah yang tidak ada seseorang dan sesuatu pun terlihat?” Hajar mengulangi pertanyaannya karena Ibrahim tidak kunjung melihat ke arahnya. “Apakah Allah telah memerintahkanmu untuk melakukan ini?” Hajar akhirnya mengubah pertanyaannya

 

Ibrahim, tanpa menoleh, mengangguk.

 

"Maka Dia (Allah) tidak akan menelantarkan kami." Hajar berkata.

 

Beberapa hari yang lalu, saya tiba-tiba teringat potongan kisah di mana Ibrahim AS meninggalkan Hajar dan putranya, Ismail, di lembah terpencil. Hal tersebut menelangsakan Ibrahim dan istrinya tetapi keduanya sepenuhnya percaya pada ketetapan Allah. Ibrahim dengan mantap melanjutkan langkahnya dan Hajar dengan tenang bertahan. Setiap kali merasa sedih, saya cenderung berpikir bahwa Allah menelantarkan saya (saya tahu Dia tidak akan melakukannya tetapi ada hari di mana pikiran menjadi kabur sebab kesulitan yang saya alami. Maafkan saya, Allah). Dan yang membuat saya merasa seseorang menampar wajah saya adalah cerita di atas: Allah tidak akan menelantarkanku. Allah tidak akan pernah meninggalkan hamba-Nya. (cerita serupa ada di saat Perjanjian Hudaibiyyah di mana Nabi Muhammad SAW berkata: "Saya utusan Allah dan Dia tidak akan pernah menyia-nyiakan saya selamanya").

 

Keluarga ini mengajari saya untuk memiliki keyakinan utuh pada kehendak Allah. Dan yang dimaksud kepercayaan penuh tersebut adalah bahkan ketika perintah untuk menyembelih Ismail datang, ayah dan anak itu langsung mengangguk. Meskipun mereka tidak memahami arti di balik perintah itu, tidak ada keraguan untuk melakukannya dengan patuh. Rasanya tidak wajar bukan melihat manusia dengan sepenuh hati menyerah pada nasib apa pun yang menimpa tetapi keluarga ini adalah teladan. Mereka menjadi contoh pikiran yang damai menerima setiap suratan. Bukan karena takdir tidak menyiksa hati tetapi mereka mengimani kebijaksanaan-Nya untuk menempatkan mereka dalam setiap situasi. Mereka merasa nyaman mengetahui apa pun yang terjadi di alam semesta, Dzat yang Mahabijak yang memutuskannya untuk mereka.

 

Dalam dunia filsafat, kita mengenal istilah "amor fati" dan Islam memiliki "ridho (senang) atas kehendak Allah". Kedua frasa itu memancarkan aura yang sama: merasa sepenuhnya puas dengan takdir. Bahwa meskipun kita dapat memilih nasib sendiri, kita tetap menginginkan yang sama persis seperti yang telah diputuskan. Berbicara tentang amor fati, Friedrich Nietzs menyatakan: bahwa seseorang tidak ingin ada yang berbeda, tidak ke depan, tidak ke belakang, tidak selamanya. Seseorang masih menginginkan suratan yang telah ditentukan seandainya pun memiliki hak untuk menentukannya sendiri. Seseorang tidak hanya menerima keputusan Allah, dia juga menghormatinya. Bukan pasif menyerah pada kehidupan (seperti yang dikatakan Daily Stoic: penerimaan tidaklah pasif) tetapi mereka secara aktif menyukainya. Bukan pasrah tetapi merangkul kehidupan bahkan sekalipun bukan yang mereka inginkan.

 

Sudah menjadi rahasia umum bahwa setiap orang menginginkan (hanya) nasib baik. Saya juga sungguh-sungguh menginginkannya. Tetapi hidup bekerja dengan cara yang tak terduga: ada banyak masa kehidupan tidak berjalan sesuai keinginan kita. Terkadang hal-hal baik tidak terjadi bahkan ketika kita pikir kita pantas mendapatkannya. Hasil yang menyenangkan tidak terjamin bahkan setelah kita berusaha keras. Bekerja keras tidak selalu diikuti dengan kesuksesan karena tidak ada yang bisa memastikan apa yang akan kita dapatkan. Bisa jadi kita begitu bertekad untuk maju dan tetap di tempat yang sama setelah beberapa saat. Bisa jadi kita sudah berusaha menjadi baik tetapi hidup terus-menerus melempar kesulitan-kesulitan pada kita. Hidup pada dasarnya tidak sepenuhnya rasional dan adil. Kita tidak bisa hidup dengan tenang jika kita terus menginginkan semuanya berjalan sesuai keinginan kita. Jadi, setelah berusaha dan berdoa semaksimal mungkin, biarkan Allah yang menanganinya.

 

Dan juga, yakinlah bahwa meskipun beberapa hal tidak berjalan sesuai keinginan, beberapa tidak mengkhianati kita. Hargai keduanya :)

 

Kita semua tahu bahwa praktik mencintai takdir bukanlah ibarat berjalan-jalan di taman. Saya tahu sangat tidak realistis rasanya tersenyum pada segala hal dalam hidup. Namun, rasa sakit, kegagalan, kesedihan, air mata, luka— kita bisa menghargai alih-alih membencinya. Saya tidak mengatakan bahwa kita dapat dengan mudah mencintai hal-hal yang "tampaknya" (kita tidak tahu, mungkin apa yang kita anggap buruk sebenarnya baik dan sebaliknya) negatif tetapi kita bisa mencoba. Mari mencoba. Mengapa? Karena dengan begitu, kita bisa berfokus pada hal-hal baik yang ada di hari-hari kita. Sebab dengan demikian, hati kita akan merasa damai mengetahui bahwa atas segala sesuatu, mungkin itu terjadi untuk kebaikan kita, sehingga kita bisa memeluknya erat. Dan tentunya, karena kita tahu ini juga adalah keputusan dari Dzat Yang Mencintaimu. Ini juga adalah keputusan Allah. Dia tidak akan pernah menelantarkan kita.

 -------

1wikipedia.com

 


DAYS OF BADR AND UHUD

source: ukht rimzy
“Akan ada hari badar dan hari uhud bagimu—hari untukmu dan hari yang melawanmu. Bertahanlah di antara kesabaran dan kesyukuran.”

Saya baru saja mengikuti CIA Review Course, sebuah training untuk persiapan ujian sertifikasi Certified Internal Auditor (CIA). Sebelumnya kantor mengadakan seleksi untuk mendapatkan 20 peserta yang akan mengikuti training ini dan Alhamdulillah saya lolos. Jangan dikira ini adalah sesuatu yang terduga sebelumnya. Sejak memasuki ruang seleksi, saya sudah bisa menebak nama-nama yang akan lolos berkat kemampuan mereka yang termasyhur ke seluruh penjuru kantor. “Ah, orang-orang ini ada di ruangan yang sama dengan saya. Sekeras apapun saya belajar, saya tidak akan lolos.” Pikir saya kala itu. Lagipula persiapan saya sangat minim. Saya pun mengerjakan soal dengan mentalitas nothing to lose. Mungkin ciutnya mental saya dapat digambarkan seperti gentarnya kaum muslimin tatkala datang ke perang badar. Tiga ratus tiga belas orang dengan perlengkapan seadanya melawan seribu orang dengan persenjataan lengkap? Yang benar saja. Bedanya saat itu kaum yang dipimpin Nabi Muhammad itu optimis akan datangnya bantuan dari Allah sedangkan saya sibuk mengerdilkan diri saya sendiri. Tetapi apa sih yang nggak mungkin kalau Allah berkehendak?

JAKET PARKA

source: weheartit.com
It took me a long time to realize that, when Allah has decided something for me, verily I am strong enough for that.

Beberapa waktu yang lalu, menyadari suhu ruang kerja yang semakin menggigit akibat perpaduan AC dan hujan yang rintik di luar, saya memutuskan untuk membeli jaket parka. Sebagian besar jaket saya memang sengaja saya tinggal di rumah sewaktu hendak berangkat kuliah di Lampung sementara jaket yang tersisa di Jakarta bukanlah jaket yang cukup tebal untuk melawan dingin. Ini adalah kali pertama saya membeli jaket parka. Pikiran saya pun melayang mundur ke tiga tahun yang lalu di sebuah pagi yang dingin. Saya melihat seorang teman, yang biasanya cukup cuek soal penampilan, memakai jaket parka nan cantik.

MEMAAFKAN

source: lovequotesmessages.com
Hari ini saya belajar tentang memaafkan. Memaafkan yang tidak menuntut permasalahan yang melatarbelakangi terselesaikan terlebih dulu. Memaafkan yang tidak menunggu pihak lain ngeh kalau ada yang salah untuk kemudian meminta maaf. Memaafkan kali ini murni karena dibukakan hati oleh Allah untuk memaafkan. Hari ini hati saya diringankan untuk memaklumi hal-hal yang awalnya mengganggu pikiran saya. Kok bisa ya saya berubah dari nggrundel ke menerima dengan ikhlas secepat ini, gumam saya dalam hati.

DON’T BELITTLE SOMEBODY’S EFFORT

source: thequotes.net











Gitu doang mah gampang.”
Dia aja bisa kok. Kamu harusnya lebih bisa.”

Have you heard those words? Sering? Unfortunately, saya baru saja mendengarnya. “iim aja bisa kok. Masa kamu nggak bisa?” Celetuk seseorang di hadapan saya. What do you mean by "iim aja bisa"? Bahkan ketika saya tahu tujuannya untuk menyemangati orang lain, disampaikan dengan nada becanda pula, saya tetap merasa tidak baik-baik saja. “Emangnya dulu kamu gimana ceritanya bisa lulus?” Ujarnya kembali seolah saya hanya sedang beruntung saja ketika lulus sertifikasi CCNA.

ALLAH SELALU TEPAT WAKTU

image source: lovethispic.com
Sebuah kejadian di pagi ini menyadarkan saya tentang betapa tepat waktunya Sang Pengatur Kehidupan. Menjelang berangkat bekerja saya tiba-tiba menerima telepon cukup lama tentang persiapan perjalanan saya dan seorang dosen di kampus saya dulu untuk mempresentasikan paper kami. Jarum di jam tangan seolah menegur saya untuk segera berangkat tetapi saya tidak enak hati memotong obrolan yang cukup penting itu. Lalu saya berdoa: “Semoga nanti saya tidak perlu nunggu angkot sehingga saya tidak terlambat, Ya Allah”

REZEKI ITU URUSAN ALLAH

source: muslim.sg


(Usually, I refrained from sharing a very personal story especially about my sorrow over finding someone. But I ended up wanting to write it as an encouragement for other people who are in the same situation as me. Please cheer up and smile.)

Cerita ini bermula dari ngobrol dengan beberapa teman tentang membeli rumah. Beberapa teman saya yang sudah menikah bisa membeli/mencicil rumah bersama pasangannya. Beberapa bahkan sudah mencicil rumah bersama calon pasangan/pacar mereka sebelum menikah. Tetapi saya hanya bisa tersenyum setiap kali ajakan untuk membeli rumah tinggal di Jakarta datang pada saya. Sendirian mencicil rumah di Jakarta tentu hampir-hampir tidak mungkin dengan penghasilan saya saat ini. Padahal harga rumah semakin mahal dari waktu ke waktu. Tentu saya ingin segera membeli sebelum harganya tak terjangkau lagi. Tetapi saya bisa apa.

STRONG ENOUGH

source: twitter.com/safina5x
Tonight, I’ll go back to Jakarta leaving the city I’ve been into for the last 2 years. When I went to perform subh prayer with Upi, we talked about this very last day we’ll stand in the same land. I said to her, “but it’s kinda surprising that we’re much stronger than we thought before, right?”

BE PATIENT

"You must be patient. Even if the pains of waiting and wishing and praying tire you, be patient. Even when long periods of time pass by and others are blessed with what they’ve been praying for while you still wait, be patient. For Allah does not waste the effort of the doers of good. He delays His response only to hear you call to Him more. Be patient. For what awaits you is sweeter than the bitterness of longing."(Unknown)

TENTANG DOA YANG MEMANDANGMU

source: theislamicemailcircle.com
“Jadi apa doa yang sering kau ucapkan?”

“Ya Allah, jauhkan aku dari cinta yang tidak mendekatkanku pada-Mu.” Kau bertutur tenang seolah telah begitu kerap melafalkannya.

Pagi itu terasa demikian hening di telinga. Hatiku sesak sekalipun pikiran tengah tersenyum. Aku seharusnya senang bukan sebab tak perlu melihatmu mencuri pandang pada seseorang atau bergerak mendekatinya? Aku semestinya berbahagia kau menceritakan rindu melalui doa, bukan melalui senyum malu-malu ketika berhadapan dengan seseorang yang dimaksud. Tetapi entah mengapa aku tak putus bertanya-tanya.

#FROMALQURAN ALLAH KNOWS

“Allah knows what is in every heart.” (Al Mulk: 13)

Lately, I’m attached to the phrase “Allah knows” once over again (surely can’t get over it). Been an avid admirer of this beautiful phrase and the admiration only getting stronger over time. There are a lot of verses in the holy Al Quran which described it. Allah knows every secret even the most hidden one. Nothing in the earth and in the hereafter is hidden from Him. Whatever happens in this earth, even every fallen leaf, with His knowledge. Only Allah knows the unseen. Verily, nothing escapes His knowledge no matter how tiny it is.

He is aware of all that we do. He sees our struggle in each and every situation. He knows our effort when nobody knows. He already knew what we are longing for yet still listens to our prayer. He never leaves us even for a blink of an eye, for worse or better. He acknowledges the time we silently feel so wounded and broken. He knows the hidden tears behind our eyes. He knows how hard we try to smile while the sorrow takes over our hearts. He knows how much exactly our hearts ache. He knows how tired our mind and soul are. He understands our confusion as we feel so lost in the middle of a catastrophe. Indeed He’s The All-Knowing.

But hey, Allah knows all the burdens we bear. He knows what the hearts conceal. No matter how lonely we think we are, Allah accompanies us in an incomparably near distance. He’s closer than our jugular vein. For that, O ya Allah, remind us that You’re always there for us.

The knowledge that Allah knows our hardship is sufficient to make us calm and composed conquering the difficulties. The feeling of knowing He knows and keeps a watch over us is the best medicine for every pain. Allah knows what is best for us and when it is best for us to have it. Allah knows—and that should be enough.

Ya Aaliim, You know how much pains and hardships my bruised heart has gone through. Please guide me, help me go through them, My Lord. 
---
image source: pinterest.com
(I want to give the proper credit because I know where did the quote in the picture come from. "Every sparkling tear on every eyelash, Allah knows." is taken from Zain Bikha's Allah Knows.)

#FROMALQURAN THE BEAUTIFUL PATIENCE

Beautiful patience =  be in a state of happiness and pleasure while being patient over a situation

 

Al Quran has the most beautiful verses—we, moslems, have no doubt about it. Even the best poet can’t write anything close to the holy Al Quran given to the noble Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him). Found so many verses that touched my heart, I decided to share my favorite verses on this #FROMALQURAN column. For the very first, I’ll write a verse I’m really fond of. It comes from surah Al-Ma’arij, about a word mentioned a lot in Al Quran: patience.

MUHASABAH CINTA

“Tuhan, kuatkan aku. Lindungi ku dari putus asa”- Muhasabah Cinta, Edcoustic
(Just a random note)
 
Sabtu kemarin, saya mengikuti seleksi program transfer beasiswa S1 akuntansi UNS. Hari kamis sebelumnya, saya dan teman-teman sekantor yang mengikuti ujian ini berangkat ke Solo. Tak disangka saya malah sakit tepat sebelum berangkat. Dan sakit saya tambah parah sewaktu saya tiba di kota berslogan “The Spirit of Java” tersebut. Padahal saya yang belum melakukan persiapan ujian dengan belajar itu berharap bisa belajar ketika di Solo. Nyatanya saya justru hanya bisa istirahat penuh supaya di hari H saya tetap bisa mengikuti ujian.

“Tuhan, baru ku sadar indahnya nikmat sehat itu. Tak pandai aku bersyukur, kini ku harapkan cinta-Mu.”

ALLAH TAHU

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia, Allah tahu betapa keras engkau telah berusaha.

Ketika kau telah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih, Allah sudah menghitung air matamu.

Jika kau pikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu saja, Allah sedang menunggu bersama denganmu.

Videos

Jakarta, Indonesia

SEND ME A MESSAGE